مبلمان-اداری

تکنولوژی واقعیت افزوده در مبلمان اداری

تکنولوژی واقعیت افزوده در مبلمان اداری

تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت مبلمان اداری (Augmented Reality)

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده (Augmented Reality) از فناوری‌های جدید دنیاست که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. به بیان ساده، نوعی تکنولوژی است که عامل مجازی را در محیط دنیای واقعی با استفاده از دستگاه‌هایی مثل گوشی‌هوشمند، تبلت و عینک AR؛ به شکل سه بعدی، تصاویر، ویدئوها و موارد مشابه به ما نشان می دهد. با این تکنولوژی می‌توانیم محتوای دیجیتالی ساخته شده توسط کامپیوتر را بصورت مجازی در دنیای واقعی نمایش بدهیم.

کاربرد واقعیت افزوده (AR) در صنعت مبلمان اداری

در سالهای اخیر فناوری واقعیت افزوده(AR) تاثیر فوق العاده ای در صنعت مبلمان اداری داشته است. قابلیت تجسم محصول در فضای واقعی، واقعیت افزوده را قادر به افزایش فروش، بازده و بهبود تجربه خرید برای مشتری کرده است. امروزه فروشگاه‌های مبلمان بزرگی همچون IKEA، Amazon، Home Depot و Wayfair از این فناوری برای نمایش محصولات مبلمان و دکوراسیون داخلی خود استفاده می‌کنند.

با استفاده از واقعیت افزوده، میشود طراحی محصولات را به صورت مجازی بررسی کرد و از پیش‌بینی امکانات و روش‌های مختلف استفاده نمود. همچنین، می شود محصولات طراحی شده را به صورت مجازی در محیط‌های مختلف نمایش داد و با جزئیات بیشتر و دقیق تری آشنا شد.

با این روش  فضا را در دنیای واقعی به صورت مجازی ایجاد می کنند و مبلمان های مختلف را در آن فضا  قرار می دهند. در این حالت، مشتریان میتوانند با دستگاه های AR به صورت مجازی در فضای مذکور  قرار بگیرند و با جزئیات بیشتری مبلمان ها را بررسی نمایند. همچنین، میتوانند تغییرات و تنظیمات مختلف را در طراحی امتحان کنند و ببینند که چطور مبلمان های مختلف و تنظیمات مختلف میتوانند با هم ترکیب شوند.

 تاثیر واقعیت افزوده در تجربه خرید مبلمان اداری

با استفاده از واقعیت افزوده، مشتریان می‌توانند مبلمان اداری را که قصد خرید آن را دارند در فضای خود قرار داده و به ارزیابی قبل از خرید بپردازند. این فناوری به خریداران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و از نارضایتی‌های پس از خرید جلوگیری می‌کند.

استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده AR برای جان بخشیدن به فروش مبلمان اداری

به طور خلاصه، AR با نزدیک شدن به مشتریان، بیشتر به کسب و کارها کمک می کند تا گسترش پیدا کنند. اگر فناوری واقعیت افزوده(AR) به آنها پیشنهاد شود:

  • حدود 71 درصد از مشتریان تمایل بیشتری به خرید از یک برند دارند.
  • 61 درصد از مشتریان فروشگاه‌های دارای فناوری AR را به فروشگاه‌های معمولی ترجیح می‌دهند.

همچنین 40 درصد از مردم در صورت ارائه خدمات فناوری AR حاضرند برای یک محصول هزینه بیشتری بپردازند. این آمار حاکی از تاثیر قابل توجه تکنولوژی واقعیت افزوده(AR)  در فروش مبلمان است.

منابع:

https://www.omniaz.io

ثبت دیدگاه